Najczęściej kupowane
195/50 R15 82H EXTREME VR3 TYPE-W3
195/50 R15 82H EXTREME VR3 TYPE-W3 300.00zł
175/50 R13 72H EXTREME VR2 TYPE-W3 NK
175/50 R13 72H EXTREME VR2 TYPE-W3 NK 380.00zł
195/50 R15 82H EXTREME VR2 TYPE-R7
195/50 R15 82H EXTREME VR2 TYPE-R7 320.00zł
Opony King Meiler 

I. ZALECENIE PRODUCENTA DOTYCZĄCE OPON

-przy montażu każdorazowo montować nowy zawór;

- montaż opon kierunkowych ( o rzeźbie bieżnika dostosowanej wyłącznie do jednego kierunku toczenia ) musi uwzględniać oznaczenia kierunku jazdy, umieszczone trwale na boku opony;

- montaż opon o niesymetrycznym bieżniku musi uwzględniać oznaczenie zewnętrznej strony opony ( najczęściej oznaczonej na jej boku napisem "OUTSIDE";

- należy wyważać dynamicznie koła ( obręcz + opona ) każdorazowo na początku ich eksploatacji, a następnie nie rzadziej niż co 15 000 km; zabieg ten zapewnia komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie elemntów zawieszenia, układu kierowniczego, łożysk, opon;

- sprawność wszystkich elementów układu hamulcowego, jezdnego i napędowego znacząco wydłuża przebieg opon, dlatego należy regularnie kontrolować stan techniczny pojazdów ( m. in stan i wyważenie kół, stan amortyzatorów, skuteczność działania hamulców, luzy w zawieszeniu i układzie przeniesienia napędu ), na bieżąco dokonywać niezbędnych napraw i regulować parametry geometrii zawieszenia;

- należy regularnie kontrolować ciśnienie na zimowych oponach ( najlepiej przed rozpoczęciem jazdy ) nie rzadziej niż co 2 tygodnie i utrzymywać je zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu; nieprawidłowe ( zbyt wysokie lub zbyt niskie ) ciśnienie ogranicza kontakt opony z nawierzchnią, czyli zmniejsza przyczepność i bezpieczeństwo jazdy, prowadzi do przedwczesnego i nieregularnego zużycia rzeźby bieżnika, a także może spowodować nieodwracalne udzkodzenia ogumienia, skutkujące m. in. wystrzałem podczas jazdy;

-przeciążenie ogumienia jest niedopuszczalne, może ono być efektem przekroczenia jego dopuszczalnej nośności ( lub ładowności pojazdu ) jak nieprawidłowego ciśnienia podczas eksploatacji, dlatego należy zawsze eksploatować pojazd z równomiernie rozłożonym obciążeniem ( o masie dopuszczalnej przez producenta pojazdu ), wyposażony w opony w odpowiedniej nośności i ciśnieniu określonym przez producenta pojazdu;

- opony zimowe powinny być zamontowane na wszystkich osiach pojazdu, ich montaż jedynie na jednej osi ( np. tylko na osi napędowej  podczas eksploatacji na śliskiej nawierzchni, może spowodować niekontrolowane zachowanie pojazdu, spowodowane znaczącą różnicą przyczepności pomiędzy osiami;

- należy regularnie kontrolować zużycie bieżnika na osi napędowej ( na której opony zużywają się szybciej ) i przekładać koła przednie z tylnymi, zachowując przy tym ich dotychczasowy kierunek toczenia, zabieg ten ( wykonywany nie rzadziej niż co 10 - 15 tyś km przebiegu ) pozwala wyrównać nieregularne zużycie opon i wydłużyć żywotność całego kompletu opon

- zalecamy zmianę opon z zimowych na letnie, gdy średnia dobowa temperatura przekracza 7 stopni C, eksploatacja ogumienia zimowego w wyższych temperaturach powoduje jego przyspieszone zużycie.

 

 


Kontynuuj Zakupy
 
Login:
Hasło:
 
0 produktów
 
 
 
 
   
Opony Bieżnikowane Opony Nowy Sącz