Najczęściej kupowane
195/50 R15 82H EXTREME VR3 TYPE-W3
195/50 R15 82H EXTREME VR3 TYPE-W3 300.00zł
175/50 R13 72H EXTREME VR2 TYPE-W3 NK
175/50 R13 72H EXTREME VR2 TYPE-W3 NK 380.00zł
195/50 R15 82H EXTREME VR2 TYPE-R7
195/50 R15 82H EXTREME VR2 TYPE-R7 320.00zł
Opony EXTREME 

Extreme:

I. ZALECENIA PRODUCENTA DOTYCZĄCE OPON

przy montażu opon każdorazowo montować nowy zawór,

montaż opon na felgi powinien być wykonany w specjalizowanym serwisie przez

przeszkolony w tym celu personel,

montaż opon kierunkowych (o rzeźbie bieżnika dostosowanej wyłącznie do

jednego kierunku toczenia) musi uwzględniać oznaczenie kierunku jazdy,

umieszczone trwale na boku opony,

w celu jak najlepszego osadzenia opony na feldze mającego wpływ na wyważanie

zaleca się początkowe przepompowanie opony do wartości 3-3,5 bar i następne

ustawienie ciśnienia końcowego,

- należy wyważać dynamicznie koła (obręcz + opona) każdorazowo na początku ich

eksploatacji, a następnie nie rzadziej niż co 15.000 km; zabieg ten zapewnia

komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie elementów zawieszenia, układu

kierowniczego, łożysk, opon,

- ze względu na właściwości mieszanek Type R i Type W nie należy wyważać opon

zdemontowanych z samochodu który stał w miejscu dłużej niż 30 min. W celu ich

prawidłowego wyważenia należy pokonać dystans ok 5 km i niezwłocznie

zdemontować do wyważania,

- należy stosować felgi, które swoim rozmiarem i szerokością odpowiadają

rozmiarowi i szerokości zakładanych opon,

- zabrania się zakładania opon na felgi posiadające uszkodzenia wpływające na ich

użytkowanie (zagięcia, wykrzywienia, pęknięcia, uszkodzenia otworów

montażowych),

- sprawność wszystkich elementów układu hamulcowego, jezdnego i napędowego

znacząco wydłuża przebieg opon; dlatego należy regularnie kontrolować stan

techniczny pojazdów (min. stan i wyważenie kół, stan amortyzatorów,

skuteczność działania hamulców, luzy w zawieszeniu i układzie przeniesienia

napędu), na bieżąco dokonywać niezbędnych napraw i regulować parametry

geometrii zawieszenia,

- należy regularnie kontrolować ciśnienie na zimnych oponach (najlepiej przed

rozpoczęciem jazdy) nie rzadziej niż co 2 tygodnie i utrzymywać je zgodnie z

zaleceniami producenta pojazdu; nieprawidłowe (zbyt wysokie lub zbyt niskie)

ciśnienie ogranicza kontakt opony z nawierzchnią, czyli zmniejsza przyczepność i

bezpieczeństwo jazdy, prowadzi do przedwczesnego i nieregularnego zużycia

rzeźby bieżnika, a także może spowodować nieodwracalne uszkodzenia ogumienia,

skutkujące m.in. wystrzałem podczas jazdy,

- przeciążanie ogumienia jest niedopuszczalne; może ono być efektem

przekroczenia jego dopuszczalnej nośności (lub ładowności pojazdu) jak i

nieprawidłowego ciśnienia podczas eksploatacji; dlatego należy zawsze

eksploatować pojazd z równomiernie rozłożonym obciążeniem (o masie

dopuszczonej przez producenta pojazdu), wyposażony w opony o odpowiedniej

nośności i ciśnieniu określonym przez producenta pojazdu,

- należy regularnie kontrolować zużycie bieżnika na osi napędowej (na której opony

zużywają się szybciej) i przekładać koła przednie z tylnymi, zachowując przy tym

ich dotychczasowy kierunek toczenia; zabieg ten (wykonywany nie rzadziej niż co

10-15 tys. km przebiegu) pozwala wyrównać nieregularne zużycie opon i wydłużyć

żywotność całego kompletu opon,

- odradza się użytkowania opon w sposób prowadzący do ich przegrzania (dot. w

szczególności opon z mieszanką deszczową Type W). Przegrzanie opony prowadzi

do zmiany jej charakterystyki, obniżenia osiągów opony i uszkodzenia bieżnika,

- należy pamiętać, że wszelkie modyfikacje bieżnika opony jak docinanie, czy

pogłębianie bieżnika mogą być wykonane jedynie przez profesjonalistów i na

własną odpowiedzialność użytkownika. Modyfikacje bieżnika zawsze skutkują

utratą homologacji drogowej opony.

II. SZCZEGÓLNE ZALECENIA DOTYCZĄCE UŻYTKOWANIA OPON W SPORCIE

SAMOCHODOWYM

1. Niniejsze informacje mają na celu uświadomienie użytkownikom zasad, dzięki

którym opony będą mogły utrzymać wysokie osiągi przez jak najdłuższy czas.

Tyczy się to w szczególności opon użytkowanych w sporcie samochodowych, a

stosowanie się do nich umożliwia utrzymanie najwyższego poziomu przyczepności,

trwałości i bezpieczeństwa.

2. Charakterystyka mieszanek, modeli i ich przeznaczenie:

    VR2 nowoczesny semi slick o asymetrycznym wzorze oraz geometrii barków bieżnika. Zewnętrzna konstrukcja znacząco poprawia prowadzenie i przyczepność w zakrętach, natomiast wewnętrzna zwiększa rzeczywistą płaszczyznę styku z nawierzchnią. To w połączeniu z usztywnionymi ściankami bocznymi oraz wyczynowymi mieszankami gwarantuje doskonałą przyczepność i reakcję na polecenia kierowcy.

    VR1 to uniwersalna opona sportowa o kierunkowym wzorze bieżnika. W wersji standardowej przeznaczona jest do driftu, gdzie w zależności od specyfikacji spełni oczekiwania zarówno początkującego jak i doświadczonego zawodnika.

a) Type R – mieszanka sportowa średniej twardości, przeznaczona na suche, bądź

lekko wilgotne nawierzchnie. Optymalna do zastosowania przy temperaturze

otoczenia między 10°C, a 30°C. Najlepsze parametry pracy uzyskuje po

dogrzaniu.

b) Type W – bardzo miękka mieszanka sportowa przeznaczona na mokre

nawierzchnie zapewniająca maksymalny poziom przyczepności w warunkach

deszczowych. Dopuszcza się stosowanie jej na suchej nawierzchni, jednak na

krótkich odcinkach i przy niskiej temperaturze otoczenia. Ulega szybkiemu

przegrzaniu na suchej nawierzchni, w szczególności przy temperaturze otoczenia

powyżej 15°C.

c) Type V – specjalna mieszanka drogowa letnia, zaprojektowana i przeznaczona w

szczególności do driftingu. Prezentuje średni poziom przyczepności jednocześnie

charakteryzując się stabilnością pracy w szerokim zakresie temperatur oraz dużą

odpornością na przegrzanie. Utrzymuje wysoką trwałość przy użytkowaniu w

driftingu i zapewnia dużą ilość dymu z opon.

d) Type – R9: semi slick, wzmacniana ścianka boczna, mieszanka twarda na suche/ciepłe warunki, zakres optymalnej temperatury pracy mieszanki 40 – 100°C

e) Type – R7 semi slick, wzmacniana ścianka boczna, mieszanka średnia na suche nawierzchnie, zakres optymalnej temperatury pracy mieszanki 30 – 80°C

f) Type - R5: semi slick, wzmacniana ścianka boczna, mieszanka miękka na suche/wilgotne warunki, niski zakres optymalnej temperatury pracy mieszanki 20 – 50°C

g) Type – W5 semi slick, wzmacniana ścianka boczna, zaawansowana miękka mieszanka na nawierzchnie mokre

i przesychające, zakres optymalnej temperatury mieszanki od 20 do 50°C (orientacyjna powietrza 10/25°C).

h) Type - W4: semi slick, wzmacniana ścianka boczna, bardzo miękka mieszanka na mokre/śliskie i bardzo zimne warunki (ale nie ośnieżone!), zakres optymalnej pracy mieszanki od -5 do 20°C (orientacyjna powietrza -5/5°C).

h) Type -W3: semi slick, wzmacniana ścianka boczna, bardzo miękka, mieszanka na deszczowa, zakres optymalnej pracy mieszanki od 0°C do 30°C

i) Type – S2: to opona do driftu o wysokiej przyczepności dla najbardziej wymagających kierowców, cechuje ją duża wytrzymałość, jest szybsza i stabilniejsza od swojej poprzedniczki, znosi wyższe temperatury pracy.

j) Type V2 to opona do driftu o średnim poziomie przyczepności dla mniej wymagających kierowców i słabszych pojazdów, cechuje ją duża wytrzymałość i stosunkowo wolne zużycie.

k) Niestosowanie się do wskazanego przeznaczenia opon może skutkować

obniżeniem ich parametrów trakcyjnych oraz może prowadzić do ich zniszczenia.

Dotyczy to w szczególności mieszanek Type R i Type W.

3. Modyfikacje bieżnika (np. dodatkowe nacięcia, pogłębianie bieżnika) wpływają na

zmianę charakterystyki i optymalnych warunków pracy opony. Mogą prowadzić do

szybszego jej zużycia i w każdym przypadku skutkują utratą homologacji

drogowej.

4. Niezależnie od zastosowanej mieszanki i zamierzonego sposobu użytkowania,

należy pamiętać, że opony uzyskują maksymalne osiągi po dotarciu, tj. po starciu

wierzchniej warstwy bieżnika. Szybkość dotarcia zależy od sposobu jego

wykonania, tj. czy odbywa się w ruchu ulicznym, czy w użytku sportowym.

5. Stosowanie opon o różnej twardości mieszanki jest dopuszczalne w przypadku

samochodów przednio napędowych i tylno napędowych, ale jest odradzane w

samochodach z napędem na cztery koła, w szczególności tych wyposażonych w

aktywny dyferencjał.

6. Przechowywanie i transport opon.

Dla utrzymania najwyższych osiągów opon w długim okresie czasu, zaleca się:

a) przechowywać opony w suchym, wentylowanym pomieszczeniu, w którym

temperatura nie spada poniżej 0°C i nie wzrasta powyżej 30°C.

b) nie wystawiać opon na długotrwałe oddziaływanie słońca lub na wysoką wilgotność

powietrza;

c) nie przechowywać opon w pozycji pionowej przez długi okres;

d) w przypadku przechowywania opon poziomo w słupkach, aby wysokość słupka nie

była wyższa niż 6 sztuk dla opon bez felg i 4 sztuki dla opon na felgach. W

przypadku słupka mieszanego, opony z felgami powinny być poniżej opon bez

felg. Zaleca się również przekładanie kolejności opon co kilka tygodni;

e) nie wystawiać opon na działanie środków chemicznych takich jak oleje, benzyna,

detergenty, czy inne produkty chemiczne;

f) nie wystawiać opon na działanie ozonu, który może wydobywać się z

transformatorów, spawarek, motorów elektrycznych itp.

7. Starzenie się opon.

a) opony starzeją się nawet jeśli nie są użytkowane, a jego szybkość zależy od

sposobu użytkowania i sposobu przechowywania. Aby maksymalnie spowolnić

proces starzenia, zalecamy stosowanie się do informacji zawartych w tej karcie

informacyjnej;

b) nadmierne zestarzenie się opony prowadzi do obniżenia poziomu przyczepności;

c) zalecamy wycofać z użytku opony o widocznych oznakach starzenia, takich jak

pęknięcia czy deformacje. W razie wątpliwości proszę skontaktować się z

fachowcem.

8. Kontrola i użytkowanie;

a) ciśnienie powietrza w oponach powinno sprawdzać się przed każdą próbą

sportową;

b) ciśnienie powinno być sprawdzane na zimnych oponach (przed rozpoczęciem

jazdy), a także po ich rozgrzaniu. Ze względu na rozszerzalność powietrza przy

wzroście temperatury, ciśnienie powietrza w oponach może wymagać korekcji

zarówno po rozgrzaniu, jak i po ich ochłodzeniu;

c) pompowanie opon azotem nie zwalnia z obowiązku kontroli ciśnienia w oponach;

d) Prawidłowe ciśnienie w oponach przy użytkowaniu sportowym, zależy od wielu

czynników, tj. masy auta, rodzaju napędu i mocy, rodzaju próby sportowej na

której mają być użyte i jej długości, temperatury podłoża i otoczenia, warunków

atmosferycznych. Minimalne ciśnienie robocze dla opon EXTREME to 1.5 bar, a

maksymalne to 3.5 bar, jednak stanowczo odradza się jazdy na oponach

napompowanych w sposób zbliżony do tych wartości. Aby optymalnie dobrać

ciśnienie opon to danej próby sportowej, zalecamy zasięgnąć porady fachowca lub

doświadczonych zawodników.

e) w przypadku nagłych spadków ciśnienia w oponach zaleca się jak najszybsze

sprawdzenie stanu technicznego opony, felgi i zaworu;

f) każde widoczne uszkodzenie opony powinno być sprawdzone przez fachowca;

g) stanowczo odradza się używania opon, które były nawet chwilowo użytkowane bez

powietrza;

h) zalecamy unikać przejeżdżania po rozlanej benzynie, oleju i innych chemikaliach,

gdyż mogą spowodować nieodwracalne reakcje chemiczne, skutkujące obniżeniem

osiągów opon;

i) w użytku sportowym, zalecamy częstsze kontrole geometrii zawieszenia i

obciążenia osi, gdyż zapewniają maksymalny styk opony z podłożem i zapobiegają

nierównemu zużyciu opon.


*Ważne - Opony Extreme to opony do motorsportu. Gwarancja nie obejmuje między innymi uskodzeń, które wynikły z używania opon niezgodnie z ich przeznaczeniem ( do jazdy na co dzień, jazdy turystycznej )

 


Kontynuuj Zakupy
 
Login:
Hasło:
 
0 produktów
 
 
 
 
   
Opony Bieżnikowane Opony Nowy Sącz